2008, there and back again, del 3

Nu tar vi den sista snutten av året.. här upptäckte jag att det var lite klenare med bilder eftersom jag tappade datorn i golvet den här hösten och kraschade min hårddisk. bland annat försvann bilderna från världens bästa kräftfest, med hemgjordahattar och underbara människor, samt bilderna från pappas galna 50 års fest men men här kommer några som fanns kvar!
vi börjar med oktober eftersom det var väldigt tomt ifrån september.

Oktober
Hela familjen Wester åkte till Stockholm för att se Okkervil river på debaser. Konsertbiljetter som pappa fått i present av oss.

vi käkade sushi på ett litet hak på söder innan konserten

vi promenerade lite i norrköping under oktober och väntade på snön


November
äntligen kom den första snön och lyste upp ett grått norrköping och jag fick chans att använda fårskinnsmössan

vi tjuvstartade med glöggmys på smedjegatan, glögg, pepparkakor och blåmöggelost yumyum!

December
min amaryllis blommade så fin så fint

första advent spenderades på chocklad companiet med tre lurviga



jag och tim lagade egna julklappar, de har paprikorna blev chutney

min lilla farmor kom och hälsade på och vi åt världens godaste lunch på pappa grappa

sedan åkte vi upp till sundsvall för att fira jul, och äntligen få välbehövligt jullov, jag stickade och sydde massor.

tim kom i mellandagarna och vi åkte spark tills håret och mustachen frös till små ispärlor

det var det!
lite kaffe på det här då?
/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0