the return of hjärtans fröjd

Jag beställde lite böcker för några dagar sedan.
Haruki Murakamis Kafka på stranden och Norweigan wood
samt Nicole Krauss's Kärlekens historia...

och sedan en till, The return of hjärtans fröjd av Per Nilsson.

Okej jag vet att jag inte är 15, eller 16 eller ens 17 år längre, men när det kommer en uppföljare till Hjärtans fröjd då måste man läsa den! Jag vet inte hur många högstadielever jag har omvandlat på ett sommarjobb en gång i tiden tack vare den boken. Från bokhatande  fjortisar till romantiserande läslusar på tre veckor, tack Per Nilsson!

För den är faktiskt alldelles alldelles underbar, så det så! och även om man inte är 15, 16 eller 17 år längre så är det  förvånandsvärt lätt att komma ihåg hur det var ändå.

/ Maria



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0