grab twenty-five by the balls and say HEY twenty-five!

den här helgen hann vi med mycket. vi åkte till sthlm och träffade maja och hennes lilla etta, strosade på stan i det vackraste vädret, lunchade och brunchade med pauline, åkte ut till lidingö och tittade på vårt lilla tillfälliga boende hos azzy och jenny men framförallt firade vi eva som fyllt 25, med dunder och brak!

på fredagen hamnade vi på kinesisk restaurang i gamla stan tillsammans med maja. jag åt räkor och skogsöron (!) mycket gott, även om jag var lite orolig över mitt val till en början. skogsöron visde sig dock vara smarriga kinesiska murklor.

sedan drog vi oss vidare till söder och hamnade på en mysig bar, där tim plötsligt fick synfel och blev tvungen att låna majas brillor.


lördagen började tillsammans med pauline på östermalm, i jakt efter en viss present.

vi käkade sushi på en trapp i solen vid vattnet, kanska fint vill jag lova. som pauline sa, det känns som att man har semester!

därefter for jag och tim ut med pendeln till flotta lidingö och tittade på ett litet rum som vi ska hyra till hösten tills vi hittar nått större.



sedan var det dags att ta sig in mot stan igen och svirra om inför kvällens festligheter. vi köpte indiskt och mötte upp festgänget på ett blåsigt berg i solnedgången.

god mat - gott sällskap!

pauline med det goda nan brödet

solen var fin men tyvärr räckte den inte för att hålla oss varma, så vi fortsatte hem till eva och michal på tavastgatan

där var det synnerligen festligt med ballonger i taket

och vi blev bjudna på smarriga snacks och fördrink


ett lyckligt födelsedagsbarn som lyckades blåsa ut alla ljusen! grattis söta eva!

rosetten var på plats



galet rolig fest och lyckad helg, det gör vi om snart igen!

/ Maria

Kommentarer
Postat av: Tim

Tänk att det kan bli så fina bilder av min gamla skruttkamera och med mig som skruttfotograf! :)

2009-04-27 @ 18:33:18
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi ja lilla och med mig som proffsredigerare då förstås ;P

2009-04-27 @ 18:40:29
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Maja

Lägenheten såg ju jätte mysig ut! :)

2009-04-27 @ 21:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0