Tidsfördriv

Hej hej.

Jag har tenta nästa fredag, och fram till dess har jag bara en föreläsning. På tisdag. Jag ska alltså plugga och läsa och studera hemma massor av dagar. Men eftersom jag fick den senaste Genesisboxen i posten för två dagar sedan har jag än så länge skjutit pluggandet åt sidan. Jag menar, det GÅR ju inte att plugga när man har den här liggandes framför sig:



Alla Genesis skivor med Peter Gabriel som frontare (1970-1975) remastrade i 5.1-ljud och med tonvis av extramaterial, videos, konsertklipp, intervjuer... *dregglar* Jag har hittills hunnit beta av de tre första (Trespass, Nursery Cryme och Foxtrot) sittandes helt själv i lägenheten med nästan skadlig volym med texthäftet i händerna. Idag tänkte jag ta tag i de två mästerverken Selling England By The Pound och The Lamb Lies Down On Broadway. Det är helt sjukt vad bra det är, det är nästan som att upptäcka alla de här fantastiska albumen på nytt! Ljuden kommer runt omkring en från alla vinklar och det låter bara så jävla sjukt bra. Om jag någongång lyckas skriva en låt som ens kommer i närheten av herrarna Banks, Collins, Gabriel, Hackett och Rutherford gör på VARJE låt så är jag en lycklig man.

(Och ja okej då, jag ÄR en nörd)

/Tim

Kommentarer
Postat av: Ekols

Du är ingen nörd! Det är kvalitet!



2008-11-19 @ 20:36:10
Postat av: Lois

Jo, Tim är faktiskt visst en nörd. En Genesisnörd.

2008-11-19 @ 22:08:39
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Maria

en söt nörd!

2008-11-20 @ 13:47:30
URL: http://nordantill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0