Ett till inlägg om en Stockholmsvistelse

Hejsa Svejsa!

Jag och Maria var ju faktiskt också i Stockholm i helgen. Vi skulle se Anna Järvinen och Christian Kjellvander på Cirkus och slog ihop det med en två-nätter-på-hotell-check som vi fick av Sylvia. Vi åkte i söndags och kom hem igår. Söndagen spenderades på stan, först jazzbrunch på Södra Teatern med Louise och Jon och sedan strosade vi runt omkring vårt hotell som låg i Vasastan.

Måndagen började med en helt underbar hotellfrukost! Finns det något bättre än det? Ja kanske, men inte mycket i alla fall. Jag älskar ju frukost i vanliga fall också, så det här är ju det bästa av det bästa liksom. Allt fanns :)

Sedan gick jag och Maria runt i second hand-butiker, skivaffärer och annat skoj. Det hela slutade faktiskt med att jag shoppade MER än Maria! Jag fick med mig ett par jeans, en skjorta, en t-shirt och en antik jordglob hem! Jordgloben är jag mest nöjd med, har alltid velat ha en sån och nu står den på hyllan ovanför TV:n och lyser sådär hemtrevligt som bara en jordglob kan göra!

Måndagskvällen slutade med själva konserten. Tingsek var förband och körde en akustisk spelning. Han gjorde det riktigt bra även om han är ännu bättre med sitt band bakom sig! Sedan var det dags för Anna Järvinen, och hon var lika bra som förra gången vi såg henne. Christian verkade vara på lite surmupphumör (kanske beroende på den otroligt trista och ohyfsade publiken som kom och gick som de ville och inte verkade vara intresserade alls ibland), men musiken var lika bra som vanligt. Han är bra, den där Christian.

Efter ännu en mastodontfrukost igår tog vi tåget hem till Norpan igen. En mycket lyckad helg och en välkommen liten minisemester! Förhoppningsvis kommer Maria lägga upp lite bilder från helgen snart också, eftersom det var hon som agerade fotograf den mesta tiden!

Tills nästa gång! /Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0