Boosting av självförtroende

Bland det roligaste som finns är att känna att man har lärt sig något och att man kan ha stor nytta utav det. Under våren har vi läst en retorikkurs där vi flera gånger har fått öva att prata inför en grupp. Om ni känner mig så vet ni att jag tycker sånt där är skitläskigt. Jag blir alltid nervös och ja, vissa säger att man ska vara det men det har inte känts bra att inte alls kunna sova eller äta innan "man ska upp på scenen". Hursomhelst, trots kallsvett, blackouter, röda kinder och talfel så har det känts sjukt skönt att ta sig igenom en redovisning, ett tal eller vad det rör sig om. I och med att man har klarat av det så har man växt en bit har det känts som. Och klyschan "övning ger färdighet" är ju inte en klyscha för inget.

Idag har jag alltså insett att jag har blivit bättre. Mer säker på mig själv dessutom, kanske lite stadigare på rösten och kanske har jag tagit mer ögonkontakt. Som avslutning på redovisningen fick man feedback (som även var ämnet för dagen) och precis som vår slutsats var kan man enkelt konstatera att en bra feedback = bra prestation.

Tack vare denna feedback vet jag nu vad jag kan göra ännu bättre. Hallelujah!

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0