hoooliday

Igår var en mycket trevlig dag! Jag och Gabbis tog oss en liten mini semester i Linköping och gjorde turistiga saker, jättemysigt. Vi besökte Linköpingsslott och domkyrkomuseeum, gick på påskmarknad i gamla Linköping, fikade och strosade på stan. Tänk vad flott att man kan ha semester när man vill, underbart!

image108

linköpings slott, så flott!

image109

på slottet fick man prova medeltida kläder - gabbis blir lycklig!

image110

image111


image113

image114

söt liten butik i gamla linköping

image115

image117

inne i domkyrkan övade en kyrkokör, mycket stämningsfullt att lyssna till när vi smög runt i den stora kyrkan och tittade på allt guldet, men aktade oss för att kliva på gravarna.

Dagen avslutades hemma hos oss i Norrköping med hemlagad pizza, folköl, chips, dipp och melodifestivalen. Toppendag, tack för den Gabbis.

Bästa möjliga början på nästa dag blev det också då Tim äntligen kom hem strax innan ett, äntligen :D

ps. Gabbis nu vet jag varför gamla Linköping ligger så långt ifrån "nya" Linköping. Tim har berättat för mig att man flyttade de gamla husen för att bevara dem när Sveriges städer byggdes om under 60-talet. Så man plockade helt sonika ner dem och byggde upp dem igen en bit utanför staden, så var det med den saken :) . ds

/ Maria

Kommentarer
Postat av: Tim

Nästan helt rätt! Fast de byggde inte ens ner husen, utan de flyttade dem helt uppbyggda. Tror jag..

2008-03-16 @ 17:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0