Revival Time!

Jag har fått en av mina återkommande revivals av gamla band som jag lyssnade på för ungefär 10 år sedan igen. NU handlar det om R.E.M. Under en period på slutet av 80-talet och början av 90-talet var de ju helt otroliga. Skivor som Document, Out of Time, Automatic For The People, New Adventures In Hi-Fi och Reveal.. Alla är klassiker! Min favoritlåt just nu är Sweetness Follows, från skivan Automatic for the People från 1992. Den är en sån perfekt Tim-låt. Så sjukt snygga melodier, sorglig fast ändå hoppfull, man får en varm men ändå lite tom känsla i sig när man lyssnar på den. Bara de första textraderna är fantastiska:

Readying to bury your father and your mother, what did you think when you lost another?
I used to wonder why did you bother, distanced from one, blind to the other?


image59


Detta är inte någon officiell video, men det var det enda klippet jag hittade med hela låten. LYSSNA OCH NJUT.

Vill ni ha mer av Michael Stipe och hans underbara röst och kropsspråk, så titta på det här klippet från början av 90-talet någon gång, när de kör Half a World Away akustiskt på en BBC-show. (Han hade HÅR på den tiden!)

/Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0