Fredagsmiddag

Idag har jag levt upp till mitt efternamn och varit en riktig kock. Ägnade större delen av eftermiddagen till att fixa med en stek. Gnuggade med kryddor och senapspulver. In i ugnen och vänta en och en halv timme. Under tiden gjorde jag egen bearnaisesås, och det var inte det lättaste! Kokning hit, vattenbad dit, vispning hipp och kryddning happ. Det blev grymt gott kan jag säga! Till det gjorde vi jamiepotatis, vilket innebär att man förkokar potatis några minuter och sen mojsar runt den med massor av olja, vitlök och timjan och skjutsar in det i ugnen.

Eftersom i princip alla andra i den här staden har lämnat oss har jag och Maria myshelg. Imorgon ska varken hon eller jag göra nånting som har med jobb/skola att göra. Istället ska vi äta brakfrukost, se på film, fika på stan, äta god middag.. sånt! På söndag ska jag jobba 12 timmar på Arla, bästa passet! Underbart med lite extra pengar den här månaden också!




Vi hörs! / Tim

Kommentarer
Postat av: Jon

Grymt! Vi har också en lugn helg i Falun. Jag är ganska förkyld så det är nog lika bra! Vi hörs!

2009-03-21 @ 11:46:12
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Jon

Grymt! Vi har också en lugn helg i Falun. Jag är ganska förkyld så det är nog lika bra! Vi hörs!

2009-03-21 @ 11:46:20
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Mamma

Imponerande matlagning, ja du vet ju hur det brukar gå när pappa ger sig på nåt med vattenbad.........jag har aldrig ens försökt!

Annars tittar jag mest på dig på bilderna och kände att åååååå vad jag längtar efter dig/er känns länge sen vi sågs, men snart är det påsk!!Kraaam

2009-03-22 @ 17:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0