Att plantera en avokadokärna

Det här mina vänner är berättelsen om en avokado.

I flera år har jag försökt mig på att få en avokadokärna att börja gro. Nu har det hänt. En röd och smått läskig grodd har sprängts ur kärnan och växer nu så det knakar.

Hemligheten: glöm bort den.

Plantera den med toppen synlig ovan jord, cirka 1 cm. Vattna. Trä på en plastpåse, ställ varmt och glöm bort den. Det tog ungefär tre månader för avokadon att bestämma sig för att den ville krypa fram ur sitt trygga bo. Nu återstår att se hur jag ska få den att överleva. Sen är det bara att bege sig till Bråddgatan om man vill få sig en smaskig avokadomacka!

Eller?

Bildbeviset:


/Louise

Kommentarer
Postat av: Lottie

Jag vill också ha en avocado som växer

2009-01-22 @ 08:31:27
Postat av: Anne

Hej! Hittade till din blogg när jag sökte efter avocado kärna. Jag la en avocado kärna i ett glas med vatten tills det vart en spricka i den, efter det planterade jag den i lite jord och sen så såg jag att den hade börja växa, min är lite mindre än din. Jag tänker nu följa din "planta" med spänning hoppas att du uppdaterar här. Skulle vara kul i sommar att plantera ut den i större kruka och ställa ur den på balkongen.

2010-03-12 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0