chili con catastrof

ärade bloggläsare jag måste genast få berätta om något av det klantigaste och roligaste jag personligen lyckats åstadkomma.

det hela började med att jag i godan ro skulle värma på min matlåda med chili con carne - jamie oliver style. jag måste dock ha värmt den lilla lådan lite för länge för värmen gjorde att plastlådan blev lite vobblig och mjuk. hur som helst tar jag ut min låda klickar i en sked tsatziki, tar mitt vattenglas i ena handen och matlådan i den andra. det är här det inträffar... det är nu den fatala klantigheten får sitt genombrott!

kanterna på matlådan ger vika, lådan glider så flott ur min hand och SMACK rätt ner i golvet. jag försöker desperat fånga matlådan när den är påväg mot golvet och sträcker mig således ner efter den, detta göra att jag hamnar  direkt i skottgluggen för rekylen av chili con carne blandat med tzatsiki som skjuter upp ur matlådan med ofattbar kraft.

jag är täckt av chili con carne
köket är täckt av chili con carne
allt är täckt med chili con carne

och ja jag menar verkligen allt, jag har torkat bort chili från taket, gardinerna, väggarna, kylskåpet, stolarna, fönsterbrädan, glasögon, håret, armar, ben, ansikte och hals.

tyvärr hinner jag inte med en dusch innan jag ska tillbaka till skolan så för er stackare som ska träffa på mig där, "ja det är jag som luktar chili con carne med en hint av tsatziki!"

ps. jag kommer dock att byta kläder!

tataaa
/ maria



Kommentarer
Postat av: emelie

haha, kul att se att du bjuder på ett leende iaf. :)

2009-02-02 @ 12:59:27
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: Tim

Jag hade nästan gett vad som helst för att ha kommit hem en kvart tidigare än jag gjorde!! Jag missade det med sååå liiiite! :)

2009-02-02 @ 13:41:03
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Lottie

Vilken miss, du ska veta att jag skrattade länge trots att det var riktigt synd om dig.

2009-02-02 @ 15:01:48
Postat av: Arandur

Hoppas du har en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-02-02 @ 15:06:00
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: malin

Tack Maria för detta underbara inlägg. Jag nästan dör av skratt!

Vad hade jag inte gett för att få se detta? Det här är en klass i sig. Att jag välter med er fåtölj är ju inget jämfört med det här! =)

2009-02-03 @ 11:11:26
URL: http://redheaded.blogg.se/
Postat av: Inger

Oj Oj Oj Det är verkligen fascinerande hur det kan stänka och sprida sig överallt när man tappar nåt så där! Men roliga och fina bilder blev det iallafall på dig och köket!

2009-02-03 @ 14:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0