i papperskorgen

Tänkte jag skulle delge er några arbetsprovskisser (alltså inga färdiga resultat) som hamnat i papperskorgen, alla handlade om att skapa ett grafiskt självporträtt..

Maria som klippdocka; olika utseenden, intressen och känslor skulle porträtteras med hjälp av olika klippdockeoutfits utspridda på ett bord.



Maria som rysk docka; "öppna och titta vad du hittar", lite samma tänk,  olika outfits, olika ansiktsuttryck, olika tillbehör som repesenterar olika intressen. Blev dock påmind om den UPPENBARA likheten med guldäggskampanjen, pinsamt därav --- > papperskorgen!




Typografi; jag har nyligen plöjt Marrcus Gärdes bok Typografins väg (mycket bra!) och inspirerades av det intressanta faktum att i grafisk form så skapar ord och bild tillsammans ett nytt språk. Enskilt säger de en sak tillsammans något nytt! Här är början på två skisser en med alla alfabetets bokstäver och en annan som endast skulle bestå av bokstäverna i mitt eget namn Maria Wester. Som ni ser hann de inte bli klara innan jag googlade på det och insåg att det inte var ett speciellt unikt grafiskt utförande.... ---- > papperskorgen!



Nu får vi hoppas att jag kommer på nått nytt så jag slipper att dyka ner i papperskorgen igen och damma av nån av de här iallafall...

Wish me luck!

/ Maria

Kommentarer
Postat av: Gabsan

I wish you luck! Men jag tyckte alla var kalasbra!

2009-04-01 @ 22:46:29
URL: http://gabbislarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0