Mysigheter

Helgen innehöll många härliga mysiga stunder.

Anlände till Norrpan på fredagskvällen. Jon hade lagat en god räkpasta som vi intog innan det var dags för lite bio! Narnia är för mig mycket heligt och även om jag blev besviken på första filmen så var jag tvungen att se den andra. Och hoppsan, jag blev glatt överraskad. Narnia - Prins Caspian är inte lika barnslig och töntig som Häxan och Lejonet. Dialogerna var väl sådär och en del skådespelarinsattser var väl också sådär men överlag så gillade jag hur de hade klippt filmen, fotot och självklart animeringarna. En sevärd och vacker film.

På lördagen började mitt och Jons lilla äventyr. Med lånad bil åkte vi mot sydligare breddgrader. Linköping. Bergs slussar bjöd oss på fina båtar och en skön promenad, följt av en räkmacka med kaffe. Vidare åkte vi till Ekenäs slott och fotograferade lite. Sedan irrade vi omkring i de vackra Östergötska skogarna utan att veta riktigt vart vi befann oss. Det gjorde inget, för det är väl resan och inte målet som är målet, eller hur var det nu?

Kvällen bjöd på hemmagjord pizza med Tim och Maria och sedan lite fest med Malin och hennes grabbar. Kvällen segnade av och flöt ut men trots det avslutades denna mysiga kväll på Världens Bar och det slår ju sällan fel!

Söndagen betydde jobb för Jon så jag, T & M åkte till Kolmården för att sätta betyg på Jons safariguideinsattser. Det blev 5/5 lätt! Vi lunchade medtagna mackor med kaffe och sedan gick vi runt en sväng i parken och kikade. Nykommlingen var skogshunden, en söt liten krabat som såg ut som en blandning mellan en räv och en björn.

Bilderna från dagen hamnade kvar hemma i Norrköping men kanske kan Jon eller Maria uppdatera med några fina bilder?!

Kvällsmaten bestod av köpta plättar och mjölk. Enmansmat när den är som bäst.

Sov gott allesammans.
/lois

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0