livin' la vida loca

Jösses
I onsdags nådde vi något av ett  stressklimax då vi hade två redovisningar på en dag för projekt som vi arbetat med större delen av hösten. japp pressen was on!
Det var extra underhållande när en av våra lärare (en mycket självgod sådan) påpekade att de siffor vi redovisade var fel att han minnsan satt på egna siffor som visad nått annat, jahapp vad skulle vi säga...neeej det är inte fel, det är rätt.. han: nej jag vet att ni har fel....jahaa... MEN vi hade 100% rätt, han hade fel, det tråkiga var att  det resulterade i att han dumförklarade oss inför hela klassen under redovisningen...upplyftande...!
Morgonen därpå (igår alltså) vaknade jag självklart med den obligatoriska post-major-redovisnings-förkylningen som brukar infinna sig varje år efter en stressig skolperiod. Mitt uppdrag denna dag var  att lämna in den rapport som hörde till vårt gigantiska internationella projekt. Efter många om och men feberyra och en icke fungernde skrivare kunde jag till sist lämna in rapportjävlen...men tro inte att den gav upp att haunta mig där.
Idag vaknade jag upp kallsvettig av min övertygelse att rapporten ju skulle ha skrivits på ENGELSKA! OMG! Plus att vår var 20 sidor för kort!! Som tur var det bara en ond dröm.
Idag har jag även pluggat till den tenta som jag har på onsdag (som jag förövrigt glömt att anmäla mig till) Skönt att "bara" ha tentan att fokusera på nu...
Dagens studier har resulterat i att jag nu vet att luminansspänningen för vitt är Uy=0,3 1V +0,59 1V+0,11 1V =1V
men också principen för hur ett kamerarör fungerar, så som denna ofantligt pedagogiska och välupplösta bild så tydligt demonstrerar:


Men på onsdag är tentan avklarad = officiellt jullov och min bästa farmor Ullabritt kommer och hälsar på oss för att inte tala om att det är fredag idag vilket innebär  fredagsmys och god mat med min finaste... Det finns ljus i slutet av tunneln!

// Maria

Kommentarer
Postat av: Gabsan

Oh hu det låter förfärligt! Krya på dig och lycka till på tentan så ses vi i Falun!

2008-12-12 @ 17:51:58
URL: http://gabbislarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0