Un, deux, trois.

1. Jag har färgat håret. I fredags hände detta och det resulterade i katastrof, tyckte jag då i alla fall. Nu har jag börjat vänja mig och toningen har redan börjat släppa lite. Det ser mycket bättre ut på bild än i verkligheten men här är jag i alla fall:



2. Igår gjorde vi lite spontansushi. Himla gott som vanligt. Fyllningen blev klassikern med lax, gurka och avokado. Som en nykomling kom dock rädisan och satte lite extra piff. För första gången i världshistorien provade vi även att rulla makirullen med riset utåt. Jon var en hejare och visade vart skåpet skulle stå, till och med sesamfröna kom med!



3. Senare samma kväll föreslog Maria den eminenta idén att vi skulle gå ut till någon solig servering och ta ett glas vin. Det var dock lättare sagt än gjort. Solen var påväg ned bakom takåsarna och uteserveringarna kryllade inte direkt. Efter en liten promenad bestämde vi oss för att slå oss ned på Världens Bar. Inget sofistikerat men mysigt ändå. Maria tog ett glas vitt och jag beställde en öl. Senare kom också Emese och Pauline och gjorde oss sällskap. Vi bestämde att det skulle bli många grillkvällar i vår. Det ser vi fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0