Gårdagens urladdning, och lite annat...

Hej alla!

Här sitter jag och sörplar i mig lite kaffe i brist på annat att göra! Det har varit lite dålig nyhetsrapportering från min sida på senaste tiden, trots att jag har varit arbetslös. Men det är sjukt va orkeslös och oinspirerad man blir av att inte göra någonting om dagarna. Men lite har det hänt, här ett axplock!

Det har brunnit i lägenheten ovanför mig och Louise. Jag var ute och sprang mitt på dagen och Louise var i skolan. När jag kom hem från min runda var det fullt pådrag med polis, brandkår och ambulans samt kraftig rökutveckling från lägenheten ovanför oss. Enligt de knapphändiga uppgifter vi fått av grannarna så är köket totalförstört och resten av lägenheten kraftigt rökskadad. Även lägenheten vägg-i-vägg på samma våningsplan blev rökskadad. Vi klarade oss med bara lite röklukt från ventilationen och en suck av lättnad att vi betalat hemförsäkringen om det hade gått värre! Här kan ni läsa mer om det hela: http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4917731

Vi har ju en finfin replokal nuförtiden också! 500 meter från oss, på studiefrämjandet. Tyvärr är det mest jag och Tim som har repat de senaste två veckorna eftersom Louise, Svante och Marcus har haft fantastiskt fullspäckade scheman på slutet.

Fotbollen med Skarphagen har dragit igång också! Första träningsmatchen i lördags slutade 0-0 mot nykomlingen BK Hird från div 4. 

På tal om fotboll så hade jag och Tim en helkväll igår när vi först såg vårt Kära Arsenal krångla sig vidare borta mot Roma efter straffar. En fantastisk viktig seger som gav mersmak! Nu hoppas vi på en bra motståndare i kvarten! Under hela Arsenals match ansträngde vi oss för att inte få reda på hur det gick i matchen mellan Man Utd och Inter. Den spelades samtidigt men eftersändes direkt efter Arsenal! Så det blev en helkväll som slutade vid 01.30!



För övrigt vill jag bara meddela att ni, kära läsare, gärna får köpa salami av mig! Jag säljer för fotbollslagets räkning så ta chansen och stöd fattiga Skarphagen! Vitlök, krydd, eller pepparsalami finns att välja på! Leverans till påsk! Jag räknar kallt med att Mamma och Pappa köper 2, så även Karin och Micke!

Jon

Kommentarer
Postat av: lottie

Räkna med Lottie och Tomas oxå, med salamin förstås. Vitlök tycker jag låter gott.

2009-03-13 @ 08:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0