Så skall en riktig fredagskväll intas.

... med gratinerade blåmusslor och ett glas rödvin. Efter en vända på stan och en fika på Kuriosa var varken jag eller Jon särskilt hungriga så vi bestämde oss för att lyxa till det lite med enbart musslor, och till efterätt några småostar. På det gamla anrika Kuriosa kunde man dessutom till min förtjusning handla lösgodis i små glasburkar (ni vet, så som Pippi gör) och jag hittade mina gamla favoriter! Trodde inte att salmiakpastiller gjordes längre, efter att tablettaskarna försvann. Glad som en lärka kunde jag även konstatera att de smakade likadant, sådär salta och med massor av lakritssmak! Så alltså; fika, lakrits, musslor, rödvin (vitlöksbaguette också), vad mer kan man begära i matväg av en fredagskväll som denna?

Jag gjorde för övrigt en repris på måndagen, gick och vattnade blommor hos Eva och Michal och på hemvägen svängde vi in på Myrornas. Och vad hittar man inte? Jo ännu ett par pjucks, som gjorda för mig! Det är rent utav en livsnjutning att handla skor på second hand. De är redan ingådda, mjuka och sköna, de är billiga och man är troligtvis väldigt ensam om att bära dem. Det är ungefär som mina föräldrar brukar säga när man plockar kantareller; man känner sig liksom rik efteråt. Det gör även jag när jag har fyndat något riktigt härligt!

Bild kommer senare eftersom kamerans batteri inte riktigt ville fullfölja kvällen.

Njut nu av en härlig och förhoppningsvis efterlängtad fredagskväll allihopa!
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0