Rapportering från Hufvudstaden

Så, då var även den allra första riktiga praktikdagen för mig avklarad. Jag känner mig skitnöjd. Med en egen datorn på avdelningen sattes jag i jobb från första sekund. Mina uppgifter kommer vara varierande och jag kommer få hoppa in lite här och där på olika projekt. En rolig sak händer på måndag, då ska jag och två damer ut och shoppa loss på diverse second handaffärer runtomkring i Stockholm. Uppdraget är att hitta fina gamla möbler att klä om i höstens tygkollektioner inför en fotning som jag ska hjälpa till med. Sicket lyxjobb! Shoppa liksom. Särskilt med ett fett företag i ryggen som står för utgifterna. Det gör inget att jag inte får något själv, tror det kommer bli grymt ändå! 

Kvällen spenderades med en massa söta kompisar från skolan på ett lite skabbigt indiefik. Det var mysigt att höra vad alla håller på med under praktiken. Mycket skitsnack blev det också men det hör till, med 6 tjejer försökte Michal tappert att inflika lite då och då i stil med, "vi åt haloumiost idag, är det någon som har ätit det?".

Nu sitter jag här i mysbrallor och inväntar Moster och vovven. Det är kul med ett litet kollektiv på sisådär 25 kvm, man lär sig uppskatta en del saker här i livet.

Jon, krama nallen från mig! :*

Kommentarer
Postat av: Lottie

Vilken tur du har. Tänk att få shoppa utan att behöva betala. Fortsätt ha kul och må bra.

2008-03-12 @ 08:10:36
Postat av: issie

aw! fan vad kul det låter! vilken rolig tid du har framför dig! ska följa den med spänning!
kram!

2008-03-13 @ 13:35:24
URL: http://blogissie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0