Hemma

Nu är jag i trygga säkra Sverige igen. Två veckor i Storbritannien gick sjukt snabbt men det känns ändå som jag varit borta jättelänge. Konstigt. Vi hann med så mycket så det är svårt att samla tankarna om det. Men den överväldigande känslan är att jag har haft hur kul som helst. Veckan i Chester tillsammans med klassen var kanon, många roliga kvällar på pubar, intressanta skolbesök och en underbart fin och mysig stadskärna att vandra runt i. Var himla kul att lära känna fler folk i klassen, man får verkligen se hur personer är på riktigt under en vecka så där. Lite skillnad mot att bara träffa dem två gånger i veckan på föreläsningar. Vissa personer levde upp till mina fördomar, andra inte!

Andra veckan var vi i Skottland, först i Edinbörröh och sen i Glasgow. Edinburgh var mysigt och precis lagomt stort. Vi gick på guideturer, museer och konstgallerier. Vi åkte även på en dagstripp till Skotska höglandet och Loch Ness. Vilket landskap! Nere på låglandet är Skottland förvånansvärt likt Sverige, men upp i höglandet är det helt annorlunda. Berg och dalar och floder och sjöar. Jättefint! Men tyvärr såg vi inte skymten av Nessie...

Glasgow blev ett litet antiklimax för mig. Vi hade bara två dagar där, dessutom hade vi inget planerat för de dagarna, så det blev nästan som en enda lång väntan på att flyga hem igen. Vädret var inte så bra heller.

Ett litet smakprov på bilder från min kamera (som för övrigt åt upp ungefär 10 batterier för mig under resan. Jag fattar inte.)


















Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag älskar bilden på mig och Frida. Vi ser ut som vi har identiska kläder.

2008-07-21 @ 13:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0