Fotografering

Okej, kanske dagens rubrik inte alls var sådär fyndig och spännande men i min trötta hjärna var det allt som ploppade fram just nu. Det är ju det som denna dag har handlat om, enbart.

Klockan nio befann jag mig på plats vid Hornstull för att leka assistent åt Gudrun och Lisa. Hemmakollektionen skulle plåtas och stora fina kameror fyllde den lilla lägenheten tillsammans med en hel hög av kuddfodral och gardiner. Mina insatser bestod främst i akutshopping av bullar, växter och mjölk. Utöver det hann jag även med att stryka, stryka och stryka. Men det är väl det en praktikant får stå ut med. Att le och säga; det fixar jag!

Men tro inte att jag har haft tråkigt för det! På slutet av dagen filmade vi lite och jag fick både vara med på kort och på film. Trötta som vi var blev det mycket fniss i de sista scenerna som utspelade sig vid ett köksbord dukat med torra bullar och coca cola som stand-in för kaffet.

Nu sitter jag här med Hanna och lyssnar på Land Of Talk. Vi såg dem när de spelade förband åt The Decemberists i Berlin. Jag kommer ihåg att jag tyckte att de var riktigt bra med sin tuffa sångerska/gitarrist. När jag kom hem kändes skivan bara sådär men nu har jag hunnit lyssna in mig lite igen och kommit fram till att de faktiskt är riktigt bra. Mitt tips är att lyssna på låten Magnetic Hill. Hade tänkt länka in den här men eftersom den funktionen inte vill fungera just nu så för ni fixa det själva.

Ha en bra kväll! 
So long/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0