En helg i Norrköping...

Det har varit ett riktigt trevligt veckoslut i Norrköping. Jag kom hit i fredags från Falun för att spela match och Louise anslöt lite senare på kvällen från Stockholm. Matchen mellan Skarhagen (mitt lag) och Finspång blev en riktig kamp för vår del när vi fick en man felaktigt utvisad i början av andra halvlek. Men vi lyckades hålla tätt och få med oss en pinne efter 2-2.

Efter det började den mysiga delen av helgen. Vi festade med Pauline, Emese och Svante. Började på Dalkarlen och slutade på Sveaskeppet. Riktigt trevlig kväll. På lördagen blev det lite strosande på stan. Jag shoppade Coldplays nya skiva, Viva la vida or death and all his friends. En mycket bra skiva, ska bli sjukt kul att se konserten i september. Sen var det ju Sverige mot Spanien och Tim kom över på en bit serranolindad gös med smörslungad färskpotatis och vitvinsås.  Att Sverige tappade poäng var väl lite väntat med snöpligt ändå. Trevlig kväll även denna.

Nu har snart hela söndagen flaxat förbi. Jag och Louise har pillrat lite här hemma med städning och annat. Louise har även förgyllt vårt hem med två fina amplar från Indiska. Nu sitter hon på tåget tillbaka till Stockholm för en ny arbetsvecka och jag ska åka hem till Falun igen i morgon för en ny semestervecka.

//Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0