Att känna sig utanför sig själv

Andra dagen på fotograferingen av julkatalogen. Vi håller till på en gård vid Solna ungefär. Det är inte direkt stressigt att leka assistent men det blir mycket att bära och mycket spring. Antar att både min rygg, mina fötter och mina armar kommer ha en fin träningsvärk i morgon. 

Förutom springa och bära fick jag även vara modell. Och det kändes inte alls bra. Hade jag fått stå modell igår hade det blivit så mycket mer "jag". Lockigt hår, myskläder i stickat och trikå. Idag skulle jag istället vara stram och vacker, inte direkt mina starkaste sidor alltså. Det började med att sminkösen dissade mitt hår totalt. Jag vet att det är slitet och hemmaklippt men det är okej med mig. Hon tipsade om leave-in-balsam och grejer. Jag rodnade och lovade att snällt köpa det för att rädda mitt hår. Därefter frågade hon om jag biter på naglarna. Jag nickade. Hon frågade också om jag hade nopprat bort ytterdelen av mina ögonbryn men jag förklarade att det alltid har sett ut så. Jag tror inte att hon trodde mig.

Nåväl, lite lätt förödmjukad som jag var gick jag och skulle prova klänningen.

Knallrosa.

Nej, jag har aldrig i hela mitt liv haft rosa, det ligger så långt borta från mig själv som man kan komma. Det är en fin färg men jag får ont i huvudet av att se den på mig själv. Rosa alltså. Och stram, platt håruppsättning, fotad i profil. Kan man ta fram fler komplex hos mig på samma gång?

Bilden blev bra sa de. Jag får lita på det, då kommer allt att kännas lite bättre.

Lång dag, gårdagens kalla pizza och en folköl. Nu: varm dusch och sen krypa ner i sängen med en bok.

/louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0