Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vartendaste dugg.

när man har både bokat en resa till italien och köpt sig ett par märkesbågar är det bäst att börja hålla hårt i slantarna. ändå återvänder jag till norrköping ifrån falun med tre klockor, en klänning, en midjehög pliserad kjol, en kappa, ett par Kilroy hängselbyxor i ljusbrun manchester, en rysk sjal, två söta tavlor, en sidenblus och en vit 70-tals skjorta i bomull.
hur frågar ni er, jo, jag och mamma for ut till hennes föräldrahem och grävde i garderober och lådor. 
att leta efter gamla saker i glömda vrår är bland det bästa jag vet och jag blev helt nipprig när jag upptäcker en så söt skål från Rörstrand med rosa blommor, en vit liten vas från Gustavsberg och en underbar grön Uppsala Ekeby skål stå och damma i ett skåp, allt från tidigt nittonhundratal. eller ett brev med snirklig skrift adresserat till min morfars far från hans gamla skolkamrat som emigrerat till USA.
sakletare vore mitt drömyrke!

Visitkort...
Maria Viktualia Rullgardina Krusmynta Wester
Meriterad Sakletare


överst, mammas gamla fejk rolex köpt i libanon
de två nedanför är båda pappas gamla


en bedårande sjal i söta färger som mormor köpt i ryssland för längesedan

/// maria

Kommentarer
Postat av: Lois

Ohh I love! Man känner sig helt lycklig när man hittar sånna där skatter. Pillra pillra pillra, jag vill också.

2008-07-21 @ 12:25:22
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Gabbis

det vare värsta jag hört! Synd bara att mina skattgömmer består av malätna axelvaddar. Jag ska föresten tacka för den fina födelsedagen och för att du hjälpte mig att städa. Puss och kram och tack för allt! (Kokboken har redan kommit till användning!).

2008-07-21 @ 16:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0