Vad är historia?

Det är vad jag har ägnat delar av min dag åt. Och svaret på den frågan är väl ganska självklart: historia är ett levande begrepp som har olika innebörd för alla. Vi enades om att det inte är ett entydigt begrepp. Väl så.

I övrigt har jag druckit kanske den största kaffekoppen någonsin idag. Hade tidig föreläsning om Rom i Linköping. Och tidig föreläsning innebär att man måste åka med bussen som går klockan 7. Jag var därför i stort behov av kaffe när pausen klockan 9 kom. Tänkte att nu slår jag på stort och tar en "bryggkaffe stl mellan". Den var som en hink! Höll inte på att få i mig allt, men pigg blev jag i alla fall! Undrar hur stor den stora bryggkaffen är?

Som jag förutspådde i gårdagens inlägg blev det seger för Arsenal. Till och med större än jag trodde, solklara 3-0 mot ett bedrövligt Newcastle! Tyvärr blev min skrällmatch på tipset, Sunderland-Bigmingham, inte den skräll jag hoppats på. Så vinsten gick om intet. Men i kväll är det nya tag! Har ännu fler skrällar i kväll. Ger bland annat Liverpool en ny chans, samt Tottenham borta mot Everton. Får se hur det går. Trevligt med lite Premier League-kvällar mitt i veckan, eller hur Tim?

// Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0