Nick Cave And The Bad Seeds till Sverige!

Nyheten har landat, det är ett faktum. Nick Cave med tillhörande band släpper sin nya skiva DIG, LAZARUZ, DIG!!! den 8 mars och i och med skivsläppet väntas även en europaturné. Vi i Sverige har chansen att se och höra dem den 17e maj på Annexet, Globen.

Utan att verka alltför hispig och uppspelt måste jag säga att jag bara måste dit. Jag tror inte att det kommer komma alltför många chanser för mig att se Nick Cave i verkliga livet. Jag menar, jag hade ju en plan på att ta mig till Brighton och leta upp den flådigaste lyxvillan och vänta på att få se honom komma gåendes över grusgången, men, jag har en svag känsla av att det inte skulle fungera. Så, istället får jag nu hänge mig åt detta svettiga skämt som kallas vanligt, hederligt biljettköp som alla andra dödliga varelser är utelämnade till. Tanken på att inte få någon biljett sliter i mitt hjärta, tänk om jag missar det band som i flera år har varit mitt bästa? Som har gett mig inspiration, som har tröstat mig, som har gett mig glädje, som har varit rent ut sagt min enda sanna religion här i livet.. det får bara inte ske!

image21
Nick Cave, bild tagen från Ticnet.se

/Louise

Kommentarer
Postat av: Per

Hoppas framförallt på en bra ny skiva, men ännu en Cave-konsert innanför västen vore trevligt!

2008-01-30 @ 15:24:07
URL: http://www.dreamlandindustries.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0