Jag vill till Chester!

Herregud vad det bloggas här! Jag känner att jag ligger lite efter! Det måste det genast bli ändring på!

Idag var första dagen på nya terminen i skolan (eftersom i den akademiska världen så håller höstterminen på några veckor in i Januari, logiskt nog). Massor med böcker har köpts, varav vissa delar av dem har skumlästs lite, scheman har pluggats in, dagar har planerats. Men det känns bra och kul! Just nu håller vi på med Storbritanniens historia och dessutom har vi börjat med lite Shakespeare. Båda dessa två saker skulle jag nog för fem år sedan inte tyckt varit ett dugg intressanta, men nu känns båda två riktigt roliga och spännande.

Fast mest av allt ser jag ändå fram emot resan till Chester i Mars. En veckas studiebesökande i den anrika gamla staden tillsammans med klassen. Utflykter till bergen i Wales, besök hos borgmästaren, praktik på engelska skolor m.m. Sedan en veckas resande var man vill i Storbritannien! Jag och fyra kompisar ska åka tåg upp till Skottland och förhoppningsvis kolla in Loch Ness, Edinburgh och Glasgow. Längtar redan hur mycket som helst!

Bara för att sukta er andra lite.. Så här ser Chester, en riktig såndär mysig, fin, engelsk stad, ut:
image22
image23

Väl mött om någon dag eller så! /Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0