Yeasayer och semlor!

Det har ju inte blivit så mycket musikbloggande här än så länge, men nu kommer i alla fall ett litet tips som förhoppningsvis kan lysa upp er tillvaro lite. Jag har upptäckt ett band som heter Yeasayer. Ett amerikanskt band som verkar väldigt lovande, måste jag säga. De blandar folk- och indiepop med experimentell- och världsmusik á la Peter Gabriel i sina stora stunder. Det kan låta lite väl spretigt när man beskriver det så här, men tro mig, det låter underbart när man hör det! Ta några minuter och lyssna på låtarna på deras MySpace eller köp (ladda hem) hela skivan. Den 29 februari kommer de till Stockholm och spelar på Debaser, men tyvärr sitter ju jag på ett flyg till England då..

Som avslutning på detta synnerligen välformulerade inlägg vill jag bara nämna att jag varit väldigt produktiv idag. Jag har tvättat, läst Illustrated History of Britain, läst Macbeth, bakat semlor och lagat en Jamie Oliver-thaisallad till middag. Nu ska jag iväg på träning, vädret ser bra ut, vi hörs!

image34


Kommentarer
Postat av: Maja

GÖTTAA!!! Snart är det fettisdagen!!

2009-02-03 @ 14:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0