Plugg och kreativitet i köket!

Jösses va mycket litteratur jag har kvar att ta mig igenom innan tentan nästa torsdag. Men jag har en plan som jag hoppas ska fungera. Man måste sätta upp realistiska delmål med sitt läsande så att man kan känna sig nöjd!

Igår var det ju stor bokreagalapremiär! Jag fyndade fyra böcker. En världsatlas, Hasse och Tage-boken, en tapasbok och "Silvermasken" av Peter Englund. Och i kväll var det dax för nästa klipptillfälle: "nattrea" på Musikbörsen. Jag gick dit för att försöka fynda en elbas! Men, jag har varit på gång att konstatera det tidigare och nu gör jag det deffinitivt, det är ett tveksamt sortiment de har på Musikbörsen. Visst, de har Fender och Gibson men resten känns rätt B. Jag måste helt enkelt ta mig till Linköping där både JAM och 4SOUND finns så man kan hitta nått bra som inte kostar skjortan!

Istället för att gå hem och spela bas som det var tänkt, gick jag till Hemköp och köpte lite rolig mat! Det blev tempura på sötpotatis, räkor, bläckfisk, sockerärtor, lök, färsk broccoli och brieost! Riktigt trevligt och gott! Inspirationen har flödat i köket den senaste tiden! Önskar att det fanns lite bilder att delge från min pasta pomodoro med färsk makrill från igår, den finfina peston eller tims och min kumminfläskcarbonara! Men det finns det tyvärr inte. Så ni får helt enkelt ta mig på orden när jag säger att inspirationen flödar i köket!


//Jon

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha det är bra, låt inspirationen flöda vidare. ha en bra kväll :)

2008-02-27 @ 22:43:47
URL: http://lemur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0