Gudrun och jag

Tisdagen den 11e mars börjar jag min praktik på Gudrun Sjödén Design. Efter fredagens besök på företaget känns allting hur bra som helst. Jag kommer räkna dagarna tills att det är dags! Min handledare verkar otroligt mysig och ska göra upp en plan över vad jag kommer att få göra under vistelsen. Hittills har jag fått veta att jag ska vara med på lite olika saker på PR/kommunikationsavdelningen men framförallt ska jag hjälpa till att förbereda inför deras kommande modevisning. En rolig sak är att jag ska få hjälpa självaste Gudrun med en fotografering för deras hemmakollektion, sicken erfarenhet! Helt klart någonting att skriva in i sitt CV!

Gudrun Sjödéns kläder har aldrig varit riktigt min grej, lite för mycket kulturtant med ett virrvarr av färger och mönster. Dock älskar jag deras skor och en hel del accossearer, men med hela kittet skulle jag känna mig helt fel. För övrigt finns det inte en chans att skulle ha råd att köpa något som inte har kommit ut på rea. Priserna är rejält i överkant för min lilla ekonomi.

Hursomhelst, jag tycker att det verkar som om kläderna blir alltmer tilltalande, jag kan väl inte redan ha börjat bli en kulturtant?? Nä, jag tror faktiskt att deras kläder har förändrats och att de nu också börjar söka sig till en lite yngre målgrupp.

image62

image64
Bilder från Gudrun Sjödéns vårkollektion.

Kul att få möta våren i Stockholm också, jag hittar ganska dåligt men nu ska det bli ändring på det! Söder kommer bli mitt hemmakvarter eftersom jag ska bo hos min kära moster och hennes vovve. Det kommer bli trångt med roligt!

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0