Att byta en glödlampa...

...är inte alltid det lättaste. Lampan i vår ugn har varit trasig i säkert ett halvår. Men idag gjorde jag ett ryck och bytte den! Det gick inte helt problemfritt... Först och främst klämde jag sönder glödlampan när jag skulle skruva ur den. Jag började blöda i handen plus att det blev glas i hela ugnen och på golvet. Dessutom satt själva metalldelen av glödlampan kvar. Efter ca en kvarts försök att få bort den med tänger och annat tog jag en paus och gick för att köpa en ny lampa. Den skulle ju behövas förr eller senare...

Enligt Cylindas hemsida ska det finnas en återförsäljare på Enebygatan. Men det gör det inte kan jag säga. Jag letade mig fram men möttes bara av "obehöriga äga ej tillträde"-skyltar och stängsel. Tänk att små vardagsprojekt som borde ta en minut kan skena iväg och ta ca 1.5 timmar. För det var ungefär där det landade efter att jag cyklat till Willes El och köpt en lampa och sedan med våld och skicklighet fått bort den gamla och trasiga.

Men såhär i efterhand kan jag helt klart säga att det var värt mödan! Nu lyser ugnen som aldrig förr och i kväll ska det bakas semlor!

//Jon

Kommentarer
Postat av: Ekol

Nästa gång går det fortare...:=)

2008-02-07 @ 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0