Ärade bloggbesökare...

Idag är det Alla hjärtans dag och vad gör man?
Jo, man duggapluggar!

Jag och Maria har en dugga imorgon, inte vilken dugga som helst, utan just den duggan som är på en 600 sidor lång amerikansk bok som handlar om varumärken, positionering, segmentering, strategiska mätningar och annat roligt. Egentligen är det inte så tråkigt men man praktiskt taget drunkar i boken. Efter 1 minuts läsning drar tankarna iväg på annat håll. Det hjälps inte om man bestämt slår sig ned vid skrivborden med en övertrykningspenna och verkligen anstränger sig för att inte tänka på något annat. det händer ändå. Hittills idag har jag läst ungefär 20 sidor i boken, tro mig, det tar en timme att läsa 20 sidor. Hittils har jag också hunnit tänka på följande; vilken frukost ska jag äta på lördag, vilka skor ska jag ha på mig om jag eventuellt ska gå utanför dörren idag, undrar om jag hinner gå till gymmet idag, finns det en chans att jag kommer klara den här duggan, jag är sugen på kaffe, en semla också för den delen, vad ska vi äta ikväll, jag vill ha ett par nya jeans, solen skiner, jag behöver nya glasögon osv.

Se detta inlägg som ytterligare en tankeutsvävning.
/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0