lite jobb

här sitter jag och jobbar lite, det går ganska bra och är ganska kul faktiskt, mycket att tänka på bara. Ska ta tag i det där med egen firma snart, mycket ska hända under det här sista skolåret. En riktig portfolio ska upp och jobb ska faktureras, roligt och pirrigt på samma gång, känner mig ännu inte riktigt säker på om jag är bra på det här...men roligt är det iallafall.



pappa fyller år snart, han och madonna ni vet, jag gjorde inbjudan, den blev så här:



sedan vill jag passa på att komma med en uppmaning, louis och jon var är ni i bloggvärlden?!
det är dax för en comeback tycker jag vi saknar er!

over and out!

/ m

Kommentarer
Postat av: Louise

Hejsan! Jag ramlade in på er bloggsida och såg att du är väldigt duktig på att arbeta med grafiska uttryck, text och biildens samspel. Jag är själv väldigt intresserad av det och undrar därför vad det är du pluggar? Vill också studera inom det ämnet och tänkte därför höra mig runt. Ska just nu läsa medie-och kommunikationsvetenskap på göteborgs universitet och undrar hur man efter det kan gå vidare med pluggandet.



Med vänliga hälsningar



Louise

2008-08-20 @ 22:52:49
Postat av: Maria

Hej Louise

Vad roligt att du gillar det jag gjort!

Jag läser en kandidatexamen i Grafisk Design och Kommunikation vid Linköpings Universitet på Campus Norrköping. Vi var programmets premiärklass när vi började för två år sedan och det har tyvärr märkts. Programmet har mycket stora möjligheter att bli riktigt, riktigt bra, vi har dock till viss del lidit av att vara första klassen och blivit lite utav testkaniner. Nu har ju utbildningen varit i gång i två år och förhoppningsvis har några av dess barnsjukdomar kunnat botas. Sedan ska man ju också veta att det alltid blir vad man gör det till, men får ingenting gratis, kan man inte dataprogrammen bör man veta att det får man lära sig det mesta själv och ens utveckling beror mycket på hur roligt man tycker att det är och hur mycket man leker på egen hand. Är du intresserad och driven kan man alltid gå hur långt som helst. Utbildningen är väldigt bred vilket är bra om man inte vill rikta in sig alltför smalt. Programmet har inga intagningsprov vilket är har både sina för och nackdelar. Du kan läsa mer om programmet här : http://www.liu.se/utbildning/program/6KGDK eller på www.gdk.nu (ps. väldigt ofärdig sida)

För övrigt är Norrköping är en fin lagom stor stad att studera i och Campus har jättemånga nybyggda och fräsch lokaler och det är lätt att hitta bra lägenheter om man ställer sig i kö lite innan.



Roligt att du hittade hit! Hör av dig igen om du har fler frågor, både jag och Louise här på bloggen läser utbildningen så även hon kan svara om du har fler frågor.



Ha det fint!

/Maria

2008-08-21 @ 10:49:19
URL: http://nordantill.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej igen och tack för ditt svar:)



Utbilningen låter väldigt rolig och jag har mina funderingar på om man kanske ska slå till och söka tills nästa år. Saken är den att jag flyttade till Göteborg för att studera på en folkhögskola, men efter att beskedet för universitetet kom så ändrade jag mina planer och ska istället läsa en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap

som sedan går att bygga på ytterligare med mer praktiska moment. Denna kandidatexamen är alltså fristående kurser som man söker in till varje termin för att "skräddarsy" sin egen utbildning. Men jag är verkligen sugen på design och kommunikation också, den verkar vara en toppenbra utbildning!



Lycka till i framtiden och tack för länkarna!



Allt gott!



Louise

2008-08-21 @ 17:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0