Gårdagen

Igår tog jag och Maria en tur till Linköping för att shoppa och luncha med Gabbis. Maria fyndade både en och två saker men det överlämnar jag åt henne!

Jon var på lagfest och även det överlämnar jag.

Vi andra lagade sjukt god mat, direkt hämtad ur Jamie Olivers nya kokbok. Morötter, avocado och apelsin fick samsas med annat mumsigt i en sallad. På drickfronten var det lite dåligt eftersom denna lilla festkväll planerades medan den började ungefär. Vi fick dricka det vi hade, det vill säga drinkar! Gabbis, den forna bartendern gjorde Whiskey Sour som jag tror alla tyckte var en hit utom jag då förstås. Det där med whiskey funkar bara vid speciella tillfällen, typ Irish Coffee med mamma. Den andra drinken för kvällen bestod av päronvodka, sockerlag, sprite och en massa lime och is- det var mer utav en louisedrink.

Under kvällen kom Jon och hälsade på och förhöjde festfaktorn. Vi spelade yatzy och myste runt köksbordet. Vid utgångstid bangade alla och vi gick hem och sov. Missade tydligen årets fetaste fest här i Norrköping.. det vill säga, OM vi inte lyckas göra en fetare under året. Nåt att satsa på kanske.

Skönt att vara hemma igen och lunka runt. Kommer sakna Stockholm med dess tillhörigheter men nu börjar ju faktiskt skolan igen. Det ska bli rätt skönt det också.

Missa inte Jamie ikväll!
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0